الگوریتم پاندا گوگل و راه های رفع جریمه

بدون دیدگاه
الگوریتم پاندا

خلاصه مطلب

الگوریتم پاندا : در این مطلب در رابطه با راه های رفع جریمه توسط الگوریتم پاندای گوگل صحبت میکنیم، الگوریتم گوگل پاندا ۲۰۱۸ بسیار قدرتمند تر از قبل است ( آپدیت جدید )
الگوریتم پاندا

خلاصه مطلب

الگوریتم پاندا : در این مطلب در رابطه با راه های رفع جریمه توسط الگوریتم پاندای گوگل صحبت میکنیم، الگوریتم گوگل پاندا ۲۰۱۸ بسیار قدرتمند تر از قبل است ( آپدیت جدید )

الگوریتم پاندا  در مارس سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده و در سال ۱۳۹۱ به زبان فارسی رسیده که این بصورت فرایند رسیدن به زبان فارسی بصورت مرحله ایست و بعد از فرا گرفتن زبان های مختلف به زبان فارسی میرسد.الگوریتم پاندای گوگل جزیی از هسته اصلی الگوریتم های گوگل است که نتایج جستجو را تغییر داده و به شدت مخالف متن های کپی و کم ارزش است.

که بعد از آن سایت های فارسی زبان زیادی را دچار مشکل و افت در نتایج کرد.نام پاندا را از روی نام کارمند ارشد گوگل با اسم Navneet Panda انتخاب کردند.

الگوریتم پاندا چیست ؟

وظیفه مهم الگوریتم پاندا مبارزه با متن های کپی است. یعنی اگر محتوا کپی در سایت خود استفاده کنید پاندا سایت شما را پیدا میکند و فقط و فقط بدنبال سایت هاییست که از متن های کپی استفاده میکنند برای آنکه با الگوریتم پاندا مدارا کنید و میخواهید از مطلب کپی استفاده کنید باید مطالب را به گونه ای کپی کنید که دوباره نوشته و نگارش شود اگر عینا کپی کنید الگوریتم پاندا شما را جریمه خواهد کرد.

بصورتی که اگر در یک کلمه در صفحه اول باشید شما را چندین صفحه عقب تر خواهد فرستاد. با اینکه این الگوریتم در زبان فارسی زیاد قوی نیست اما اگر مدت زیادی پرونده سفیدی داشته باشید و هیچ متن کپی نداشته باشید مورد اعتماد این الگوریتم قرار میگیرید و نتایج خوب ثابتی برای خود خواهید ساخت. دقت کنید جریمه هایی که از سوی الگوریتم های گوگل دریافت میکنید همان رزومه شما یا سوء پیشینه شما محسوب میشوند.

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندای گوگل  و تاثیر بر سئو 

چند نکته برای آنکه الگوریتم پاندای گوگل دوسن و همراه ما در سئوی سایت باشد.

1 _  میزان ماندگاری در سایت یا average time خود را افزایش دهید.

( الگوریتم پاندا به مقدار زمانی که افراد در سایت شما میمانند اهمیت میدهد و بدنبال سایت هایی است که طراحی مناسب دارند و اصول سئو را رعایت کرده اند و مطالب جذابی دارند که شخص در صفحه میماند.

پس قطعا با ماندگاری شخص در سایت پاندا میفهمد که این سایت مطالب با ارزشی را انتشار میدهد و کاربران از مطالعه مقالات و محتوای آن به نتیجه ای میرسند در نتیجه این سایت رتبه خوبی خواهد گرفت .

و بر عکس رتبه سایت هایی که کاربران آن را زود ترک میکنند را کاهش میدهد شما میتوانید با قرار دادن ویدئو، فایل صوتی و مطالب جذاب ماندگاری کاربران را در وبسایت خود زیاد کنید )

2 _ گردش در سایت یا page view را افزایش دهید.

(باید کاری کنید کاربران در سایت شما گردش کنند با قرار دادن لینک مقالات دیگر و پیشنهادات شگفت انگیز واقعی کاربران را برای گردش در سایت ترغیب کنید که از نظر الگوریتم پاندا بسیار مهم است)

3 _ نرخ خروج از سایت یا bounce rate را کم کنید.

( در بسیاری از سایت های ایرانی دیده اید که مدیران سایت با ایجاد تگ های خالی و یا صفحات بی ربط کاربر را به سمت وبسایت هدایت می کنند و سپس در آن صفحه اقدام به فروش محصولات و یا ارائه مطالب بی ربط می کنند.

این موضوع به شدت باعث فرار کاربران از سایت خواهد شد و بازگشت از سایت شما را افزایش خواهدداد ، پاندا به سایتهایی که این شرایط را دارند اهمیت بسیار زیادی میدهد و با آنها برخورد خواهد کرد. )

4 _ در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.

 ( با توجه به افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی مختلف امروزه وجود هر فرد تشکیلاتی در شبکه های اجتماعی امری مهم محسوب میشود، مقدار فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی و محبوب بودن و علاقه مندی کاربران به  وب سایت تان در میان کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند  برای الگوریتم پاندا اهمیت خواهد داشت.

و آن وب سایت  که توسط کاربران زیادی به اشتراک گذاشته شود و را با ارزش میداند، زیرا می داند در شبکه های اجتماعی مطالب واقعاً منتشر و محبوب می شوند که محتوای مفید داشته باشند. )

5 _ مهم ترین گزینه برای الگوریتم پاندا ،  برند سازی اینترنتی

( برند سازی اینترنتی موضوعی بسیار مهم می باشد،که در کل یعنی: ایجاد یک تصویردرون ذهن کاربر زمانی که نام تجاری شما را میشنود. به طوری که برند شما احساس رفع نیازخاصی را در مشتری ایجاد کند.

اما خوب چطور به الگوریتم پاندا مربوط شود؟ پاندا وبسایت شما را  را بررسی میکند و متوجه میشود که چقدر درباره شما و وب سایتتان در وب گفتگو شده است و به بخشهای مختلف وب سایت شما لینک داده شده است.

مانند گفتگو ها و نظراتی که در انجمن ها در رابطه با شما و کار شما زده میشود. پس سعی کنید نام تجاری خود را پررنگ تر از قبل نشان دهید. )

چه کنیم نام ما سرچ شود ؟؟؟  

ویدیو زیر را تماشا کنید

 

الگوریتم پاندا در گوگل و موارد مهم برا آن

_ فعال بودن بخش نظرات

_ استفاده از پاراگراف ها و تگ های هد

_ استفاده از ویدیو و صوت در مطالب

_استفاده از تصاویر جذاب

_ بروزرسانی مطالب با توجه به نظرات.

( اهمیت دادن به کاربران سایت و بروز کردن مطالب برا ی کاربران برای الگوریتم پاندا بسیار مهم است )

_ سایت تخصصی و مطالب تخصصی داشته باشید

_ پیشنهاد مطالب مرتبط دیگر در متن مقاله

_ ارائه پیشنهاد در مقاله

_ فعال بودن بخش مطالب پیشنهادی

_ افزایش سرعت سایت تا حد ممکن 

_ عدم استفاده از بنر های چشمک زن

_ رنگ قالب جذاب

_ جذب مخاطب در چند ثانیه

_ عدم استفاده از عنوان دروغین

_ عدم نمایش تبلیغات قبل از محتوای سایت.

باعث برگشت مخاطب میشود و پاندا رتبه شما را کاهش میدهد )

_ فعالیت در چندین شبکه اجتماعی با فالور های واقعی

مهم ترین شبکه برای الگوریتم پاندا گوگل پلاس میباشد که فالووراتون واقعی هستند یا خیر ? شما برای قوی شدن شبکه های اجتماعی چه پیشنهادی دارید ؟ به تصویر زیر توجه کنید )

پیشنهاد ما به شما : مطالعه مهم ترین الگوریتم گوگل ( سومین فاکتور موثر در سئو ) الگوریتم Rank Brain

راه حل هایی برای داشتن شبکه اجتماعی قوی 

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا

به شبکه اجتماعی خود محتوا و طراحی آن اهمیت زیادی دهید و کاربران واقعی و علاقه مند زیادی را جذب کنید و منتظر نتایج بی نظیر آن باشید فراموش نکنید که حتی پاسخ دادن به پرسش ها و نظرات کاربران در شبکه اجتماعی از دید گوگل مخفی نمیماند.

مغز وردپرس را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال کنید. 

پاندا به شما شک میکند اگر…

  • الگوریتم پاندای گوگل
    الگوریتم پاندای گوگل

    شبکه اجتماعی فعالی دارید

  • در انجمن ها لینک های زیادی دارید
  • اگر در مورد شما زیاد صحبت میشود
  • ولی نام شما سرچ نمیشود

در این صورت پاندا به شما شک میکند و کاهش رتبه خواهید داشت پس باید تمرکز بالایی بروی بازاریابی برند خود داشته باشید.

راه های رفع جریمه الگوریتم پاندا گوگل

اگر گرفتار خشم الگوریتم گوگل پاندا شوید به سختی میتوانید کاری کنید که گوگل جریمه شدن شما را توسط این الگوریتم نادیده بگیرد!!

درباره الگوریتم پاندا

_قبل تر ها گوگل پاندا مطالب بی کیفیت و کم ارزش و کپی شده در کل سایت را با یک نگاه کلی بررسی میکرد اما در آپدیت های جدید قدرت و دقت آن به قدری شده که همه صفحات را جداگانه بررسی میکند.

(اگر شما با توجه به مواردی که در بالا گفتیم افت رتبه داشته اید و مقالات و محصولات شما که در صفحه اول بودند به نتایج عقب تر آمدند یکی از دلایل همین الگوریتم پاندای گوگل میباشد.)

_در واقع اگر گوگل پاندا شما را جریمه کند به سختی میتوانید آن صفحات را برگردانید.

شما جزو کدام دسته اید ؟

سایت های تولید کننده محتوا به سه دسته تقسیم میشوند :

_تمام مطالب تخصصی خود سایت است

_بعضی از مطالب تخصصی و برخی کپی بردلری است (سایت های خبری که گوگل به آن ها کاری ندارد)

_و سایت هایی که کاملا کپی میکنند و ارزشی برای گوگل ندارد

اگر خود شما گوگل بودید بخشش در مورد ۱ و ۲ امکان پذیر بود ؟؟

پس اگر تمامی مطالب شما کپی بوده و جریمه شدید بهتر است وقت و هزینه زیاد را صرف این سایت نکنید!!

_اگر هم تعدادی از مطالب شما بی کیفیت است و باعث افت رتبه شما شده با ابزار url remove بطور کل ازنتایج گوگل حذفش کنید.

نتیجه گیری رفع جریمه الگوریتم پاندای گوگل

_به طور کل راه حل قطعی موجود نیست اما با حذف محتوای کم ارزش و ساخت محتواهای ارزشمند و بکر و تخصصی خودتان میتوانید اوضاع را بهبود بخشید.

سخن آخر

با رعایت همین نکات ساده با  پاندا مدارا کرده و نتایج خود را در گوگل به راحتی جابه جا کنید.اگر در این رابطه سوالی دارید یا نظر سازنده ای که در آپدیت بعدی مقاله رعایت شود ما را خوش حال میکنید.

مغز وردپرس
انجمن وردپرس
انجمن وردپرس

مطالبی که شاید دوست داشته باشید

پیشنهاد ویژه رایگان
درآمد از وردپرس و طراحی سایت

درآمد از وردپرس و طراحی سایت چقدر هست ؟

در این ویدیو با شما در مورد میزان درآمد یک وردپرس کار و طراح سایت صحبت میکنیم تا بدانید درآمد در ایران و حتی درآمد دلاری یک طراح چقدر میتواند باشد.

نکته : ایمیل و شماره موبایل معتبر را وارد نمایید تا لینک دانلود برای شما ارسال شود.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب

پر بازدید هفته

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

لطفا نظرات و دیدگاه های ارزشمند خود را از طریق فرم زیربرای ما ارسال کنید ( برای پشتیبانی محصولات از بخش ناحیه کاربری اقدام کنید)

هیچ نظری وجود ندارد

× شما برای نظر دهی باید وارد شوید
با ما گفتگو کنید ...
×

اگر میخواهید هر روز آموزش رایگان ببینید وارد پیج اینستاگرام میلاد رنجبری شوید .